دستگاه خلال کن چیست؟

دستگاه خلال کن صنعتی کاربرد زیادی در صنایع غذایی، رستوران‌ها، مراکز توزیع غذا و حتی سوپرمارکت و هایپرمارکت ها دارد. با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی می‌ توان انواع مواد غذایی را به راحتی و با کمترین زمان خلال کرد. علاوه بر این،‌ تولید خلال هایی کاملاً یکدست و کارکرد کاملاً‌ ایمن نیز جزو سایر مزایای استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی است.

دستگاه خلال کن صنعتی و فواید استفاده از آن :

حتما بارها با این مسئله روبرو شده اید که نیاز دارید برخی مواد غذایی را خلال کنید. اما با دست هیچ وقت نمی توان خلال های یک دستی درست کرد. از این رو استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی می تواند بسیار مورد توجه شما قرار گیرد.

این دستگاه خلال کن صنعتی می تواند به شما کمک کند تا انواع میوه ها، سبزیجات، گوشت ها و… را خلال کنید. یکی از این دستگاه ها مخصوص خلال کردن سیب زمینی است.

ویژگی های دستگاه خلال کن صنعتی سیب زمینی:

این دستگاه خلال کن صنعتی مخصوص سیب زمینی می باشد. اما علاوه بر سیب زمینی می توانید انواع محصولات، میوه ها و سبزیجات، سیب زمینی های شیرین و غیره را نیز خلال کنید.مزیت استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی در این مورد است که، شما با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی می توانید اقدام به خلال نمودن سیب زمینی نمایید. کاری که چندان وقت گیر نباشد. علاوه بر آن با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی همیشه خلال ها تمیز تر و سالم تر به دست می آیند.

شما حتی می توانید به وسیله ی استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی در هر اندازه ای که لازم دارید اقدام به خلال نمودن مواد غذایی خود نمایید. برخی مواد غذایی نیاز به برش های مختلف دارند و شما در کمترین زمان ممکن، با صرف کمترین هزینه به این مهم دست می یابید.

دستگاه خلال کن صنعتی معمولا می تواند با راندمان بالا اقدام به خلال نمودن مواد غذایی مورد نیاز شما نماید. مثلا 600 کیلوگرم در ساعت قادر است سیب زمینی خلال کند. علاوه بر سیب زمینی درمورد خلال کردن هویج، خیار، پیاز، سیب زمینی شیرین و… را نیز با همین سرعت و بازده بالا خلال می کند.

مزایای استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی:

1. اولین مزیت استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی ، خلال نمودن انواع سبزیجات بدون هیچ گونه خسارتی می باشد.

2. به راحتی و بدون نیاز به مراحل دیگر می توانید سریعا خلال های سیب زمینی با اين دستگاه را سرخ کنید.

3. استفاده از این دستگاه خلال کن صنعتی در ابعاد بزرگ، معمولا در کارخانه ها و تولید کنندهای مواد غذایی از محبوبیت بالایی برخوردار است.

 

4. دستگاه خلال کن صنعتی در انواع مختلفی تولید می شود، اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی.

دستگاه خلال کن صنعتی اتوماتیک:

همانطور که از نام این دستگاه های خلال کن مشخص است، دستگاه های تمام اتوماتیک هستند. بدون نیاز به هیچ کمکی عملیات خلال کردن را انجام می دهند. معمولا از این سری دستگاه ها در ابعاد بزرگ و در کارخانه جات استفاده می شود. این سری از دستگاه خلال کن صنعتی به راحتی می تواند گوشت را با ضخامت 15-0 میلی متر برش بزند.

موتور تهویه دستگاه های اتوماتیک برابر با 220 ولت هستند. تیغه های حرفه ای بر روی این دستگاه ها نصب شده است. علاوه بر آن دستگاه خلال کن صنعتی اتوماتیک دارای تیز کننده ثابت بر روی تیغه هستند. یعنی نیازی نیست برای تیز نمودن تیغه، آن را از دستگاه خارج نمایید.

برخی از این دستگاه ها دارای بشقاب مخصوص برش دهنده گوشت هستند که می تواند به راحتی باز شود. تا تمیز نموده و مجددا مورد استفاده قرار گیرد. از همه مهمتر این دستگاه ها دارای دستگیره ای برای برش دقیق هستند. نیازی به تنظیم نمودن این دسته ها نخواهد بود.

دستگاه خلال کن نیمه اتوماتیک :

این دستگاه ها باید برای انجام عملیات خلال کن، میوه، سبزیجات و گوشت را درون آن فشار داد. این دستگاه ها دارای دو دسته متحرک و دسته ثابت هستند. در دستگاه خلال کن صنعتی نیمه اتوماتیک به راحتی می تواند ضخامت برش ها را تنظیم نمود.برخی از این دستگاه ها دارای طراحی کج هستند و با سرعت و کیفیت بالا اقدام به برش دهی می کنند. این دستگاه های نیمه اتوماتیک دارای حفره های خروجی مخصوص جهت خارج نمودن خلال ها هستند. به راحتی می توان دستگاه خلال کن صنعتی نیمه اتوماتیک را نگهداری و تمیز نمود.

دستگاه های نیمه اتوماتیک معمولا نسبت به دستگاه های اتوماتیک از سرو صدای کمتری برخوردار هستند. پس استفاده از این سری دستگاه ها در منزل می تواند مناسب باشد.

دستگاه های خلال کن صنعتی مخصوص فست فود ها

برخی از این دستگاه خلال کن صنعتی در فست فودی ها مورد استفاده قرار می گیرند. به راحتی تکه های گوشت را برای تهیه استیک برش میزنند. انواع سیب زمینی، سبزیجات، خیار، و.. را توسط این دستگاه ها خلال می کنند. پس وجود یکی از این دستگاه ها در هر فست فودی لازم است.

با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی به راحتی می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید. زیرا سرعت عمل، کیفیت در کار، تمیز بودن و سالم بودن مواد غذایی در هر رستوران و فست فودی از جمله مهمترین معیار های یک محیط مناسب به شمار می رود.

استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی به شما کمک می کند تا ساده تر و راحت تر اقدام به خلال نمودن مواد غذایی خود نمایید. بدون این که نیاز داشته باشید از دست خود استفاده نمایید، برش ها در اندازه های استاندارد و یک دست، در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

 

انواع دستگاه خلال کن صنعتی در بازار

علاوه بر دستگاه هایی که به انها اشاره کردیم، دستگاه خلال کن صنعتی مخصوص میوه جات نیز در بازار موجود است. این دستگاه ها میوه ها را در ابعاد مختلف برش میزنند. استفاده از این دستگاه برای خلال کردن کیوی، سیب، لیمو، نارنگی و دیگر میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه خلال کن صنعتی معمولا دارای تیغه های قابل تعویض هستند. این تعویض تیغه ها می تواند مزایای بسیاری در بر داشته باشد. مثلا شما می توانید با تعویض تیغه ها برش ها و خلال های مورد نظرتان را در اندازه های مختلف تهیه نمایید.

یکی دیگر از مزایای قابل تعویض بودن تیغه ها، در تیز کردن آنها می باشد. زمانی که حس کردید دستگاه خلال کن صنعتی شما دیگر به درستی قادر به برش دادن مواد غذایی شما نمی باشد، می توانید تیغه ها را جدا کرده و پس از تیز نمودن مجددا مورد استفاده قرار دهید.

شما به راحتی می توانید با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی روند آماده سازی مواد غذایی خود را به صورت چشمگیری کاهش دهید. در کمترین زمان و بدون نیاز به صرف هزینه های هنگفت، غذای مورد نظر خود را آماده نمایید.

 

دستگاه خلال کن صنعتی در مدل های مختلفی طراحی شده است که با توجه به نیازهای خود می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. تفاوت عمده این مدل ها عموماً‌ در توان تولید خلال (بر حسب کیلوگرم در ساعت) است.

دستگاه خلال کن صنعتیدستگاه خلال کن صنعتی کاربرد زیادی در رستوران ها و شرکت های تولید کننده مواد غذایی دارد. کاربرد این دستگاه ها از این نظر زیاد است که برای خلال کردن و قطعه کردن انواع مختلفی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در رستوران ها از دستگاه خلال کن صنعتی برای خلال کردن انواع سبزیجات، صیفی‌ جات و میوه‌جات استفاده می شود. از دستگاه خلال کن صنعتی حتی برای خلال کردن سیب زمینی و تهیه انواع سیب زمینی سرخ کرده هم می توان استفاده کرد. بنابراین دستگاه خلال کن صنعتی را می توان دستگاهی چند منظوره و پرکاربرد دانست.

مزایای استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی چیست؟!همانند انواع دستگاه های صنعتی دیگر، با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی نیز صرفه جویی چشم گیری در زمان و انرژی خواهید داشت. با اطمینان می توان گفت که کارهایی که در سابق نیروی انسانی چندین ساعت برای انجام آن وقت می‌ گذاشتند را امروزه با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی می توان تنها در عرض چند دقیقه انجام داد.

 

خرید دستگاه خلال کن صنعتی در حقیقت نوعی سرمایه گذاری نسبتاً بلند مدت است. خرید دستگاه ها و تجهیزات صنعتی شاید هزینه بالایی داشته باشد، ولی این هزینه تنها در عرض چند سال به شما باز خواهد گشت. چراکه این دستگاه ها کارایی و بهره‌وری را افزایش داده و در نتیجه هزینه‌های ماهانه شما را کاهش می‌دهند. برای مطمئن شدن از این موضوع تنها کافیست حداقل یک نفر نیروی انسانی را به عنوان مسئول خلال کردن انواع سبزیجات، میوه‌جات و صیفی‌جات در نظر بگیرید. در حالیکه با خرید دستگاه خلال کن صنعتی دیگر احتیاجی به چنین مسئولی نخواهید داشت. با محاسبه حقوق احتمالی چنین فردی، و قیمت دستگاه خلال کن صنعتی و برقراری یک تناسب ساده، مطمئن خواهید شد که خرید این دستگاه از لحاظ اقتصادی نیز به‌صرفه است.

 

امروزه در علوم مدیریتی و افزایش کیفیت محصولات تاکید زیادی بر تکنیک‌ها و ابزارهای بهبود مستمری می شود که بر فرآیندها متمرکز هستند. یکی از ساده‌ترین آن‌ها از طریق کاهش حداکثری نوسانات کیفی حاصل می‌شود. یعنی محصول ما همیشه در حد مطلوبی از کیفیت بوده و در بازه‌های زمانی مختلف هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نشود. استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی از این حیث می‌ تواند به افزایش کیفیت کمک کند که دخالت انسانی را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. به صورت یک قانون کلی، اتوماتیک کردن فرآیندها منجر به کاهش نوسانات کیفی می‌شود. چراکه دستگاه‌ها همیشه محصولات را با ویژگی‌های خاصی تولید می‌کنند و درصد خطا در آن‌ها بسیار پایین است. برای مثال کافیست خلال های سیب زمینی تولید شده توسط دستگاه خلال کن صنعتی را با خلال هایی که یک آشپز با چاقو بریده است مقایسه کنید!

 

در بیشتر مدل های دستگاه خلال کن صنعتی تیغه ها قابل تعویض هستند. این کار چند مزیت عمده دارد. اول آن‌که با استفاده از تیغه‌ های مختلف می توان خلال هایی در شکل و اندازه های مختلف ایجاد کرد. دوم آنکه می توان آن ها را تعویض و یا تیز کرد.

از دستگاه خلال کن صنعتی برای خلال کردن سایر مواد غذایی هم استفاده کرد. بنابراین فرآیند آماده سازی مواد غذایی تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و نیازی به خرید چند دستگاه جداگانه نخواهید داشت.

استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی فقط مخصوص رستوران ها و مراکز توزیع غذا نیست. سوپرمارکت‌ ها و هایپرمارکت ها هم می توانند با استفاده از دستگاه خلال کن صنعتی محصولات را به صورت خلال شده تهیه کرده، بسته بندی کنند و بفروشند.

دستگاه خلال کن صنعتی در مدل های مختلفی طراحی شده است که با توجه به نیازهای خود می توانید مدل مناسب را انتخاب کنید. تفاوت عمده این مدل ها عموماً‌ در توان تولید خلال (بر حسب کیلوگرم در ساعت) است. علاوه بر این، برخی از مدل ها شاید برای خلال کردن نوع خاصی از محصولات کاربرد بیشتری داشته باشند. برای مثال از آنجایی که خلال سیب زمینی طرفدار و کاربرد زیادی دارد، برخی از انواع دستگاه خلال کن صنعتی مخصوص خلال کردن سیب زمینی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس بگیرید!